Friday, February 24, 2012

Torta sacher

Pekný večer Vám prajem, dneska po prvé pridávam niečo s čím by som sa chcela prihlásiť taktiež do súťaže u Lenky na blogu  http://lenkavcelka.blogspot.com/2012/02/soutez-vraz-do-toho-kopu-lasky.html Vraž do toho kopu lásky. Názov receptu je Torta Sacher a určite ju väčšina z Vás aj pozná a ak nie tak tu je návod ako si ju môžete spraviť doma a nemusíte kvôli nej chodiť až do Viedne :)

     
         Recept: 140 g masla, 160 g práškového cukru, 180 g strúhanej čokolády, 8 vajec, 30 g práškového cukru, 140 g polohrubej múky, 1 lyžička kypriaceho prášku, marhuľový džem, čokoládová poleva
         Maslo vymiešame s cukrom, pridáme roztopenú vychladnutú čokoládu a opatrne vmiešame žĺtky. Pridáme múku a sneh z bielkov, do ktorého sme predtým zašľahali 30 g práškového cukru. Celú zmes nalejeme do vymastenej a múkou vysypanej tortovej formy a v mierne rozohriatej rúre pečieme asi 45 minút, posledných 10 minút pečenia si kontrolujeme špáratkom či sa nám cesto nelepí na neho a ak nie tak to môžeme vypnúť skôr. Upečený vychladnutý korpus vodorovne rozkrojíme a potrieme marhuľovým džemom, ktorý necháme trocha vsiaknuť. Obe polovice priložíme k sebe a ozdobíme čokoládovou polevou. Každú porciu pred podávaním ozdobíme ešte šľahačkou. Keďže ja som robila tortu ako darček k narodeninám pre môjho priateľa tak som ju trošku ozdobila marcipánom. Fantázii sa medze nekladú :) Dobrú chuť

4 comments:

  1. Sachr, jsem ještě nikdy nezkoušela. Až bude příležitost, vyzkouším dle tvého prověřeného receptu. Děkuju Nelli za přispění do receptové soutěže a přeji hezkou neděli.

    ReplyDelete
    Replies
    1. no tak túto sacherku som robila už asi 4x a to iba od minulého septembra...je to fakt dobrá torta...pekný víkend prajem

      Delete
  2. moc hezký dort Nellie, hlavně obdivuji ty marcipánové ozdoby. Na to se teprve chystám, že někdy zkusím dort s marcipánem, jsem v tomhle směru dost začátečník, tak snad časem :-)
    http://kivibloguje.blogspot.com/

    ReplyDelete
    Replies
    1. ja som tiež iba začiatočník tak len skúšam a občas mi to aj vyjde :) veľa šťastia keď sa do toho pustíš

      Delete